call me Nawa ~~

call me Nawa ~~

Thursday, 8 December 2011

hari ni aku nak cerita pasal mimimpi aku . . 
tadi aku mimpi peik , sedih , bahagia . ==!

cenggini mimpi aku . . 

aku masuk satu tempat macam asrama , tapi bukan sekola . . tah lha aku tak tahu nak ckp ape . . 
masok-2 aku ade nampak mamat ni ensem , tapi aku tak ingt sape mamat tu . aku mcm penah tgok . . lame-2 aku kt situ aku dengan mamat tu becinta .
bile program kt tempat tu dah nak habis aku cakap ngan mak aku , aku nak kahwin ngan mamat tu . mak aku ngan mak mamat tu pon setuju . padahal umur aku tu 18 tahun mamat tu pulak 19 tahun . (mimpi kan pelik sikit aku pon tak paham) 

   bile dah angkat nikah kat umah aku dengan buat majlis , giliran kat umah dia pulak . mak ngan bapak aku dah pergi dulu kat sane . aku dengan dia lambat siket . mase dalam perjalanan dia pegang tangan aku , dia cakap dia sayang aku . kaau boleh dia tak nak berpisah dengan aku . dia nak hubungan aku dengan dia keka hingga ke akhir hayat . smpai kt R&R aku nak tukar baju . . pastu sampai kat kereta dia usap pipi aku , dia cakap kt aku . aku pakai ape-2 pon cantik . pastu aku pelok dia ~ 

    sampai kt umah dia , aku teros masuk bilek dia nak rehat . . dia pulak pergi mane tah , dia kate ade hal . besok nye nak bersanding dia tak balik-2 . aku satu keluarga dah risau . aku call dia , dia tak jawab . bia aku carik dia kat bandar aku ade nmpak kereta dia kt restoran . bila aku masuk restoran tu aku tanye pekerja dengan tauke restoran tu nampak dia tak  . tauke restoran tu cakap ade semalam . dia ikut kawan dia naik kereta pergi mane tah . kawan nye tu sorang perempuan dua orang lelaki . 
     aku balik rumah mentua aku , aku ckp semua yang aku nampak . lepas solat zuhur aku dapat satu panggilan , ade sorang laki ni dia cakap lau nak jumpe suami aku pergi tanah perkuburan (aku lupe tanah perkuburan ape) aku pun pergi lah . aku tengok banyak darah kt badan dia . aku pelok dia , habis baju pengantin aku penuh dengan darah . aku tanye dua orang laki tu nape dia bunuh suami aku . dia cakap suami aku dah sakit kan hati adik dia . suami aku permainkan adik dia . 0.o

    lepas pengebumian dia , dan majlis tahlil aku terus balik . aku tak sanggup nak lame-2 kt situ . balik tu keluarga aku singgah hotel 1 malam sebab dh malam . besok nye nak balik keuarga aku dah tunggu kt bawah , tinggal aku dengan kawan aku dalam bilik tu . kawan aku ikut same sebab dia nak jadi pengapit . pengapit tak jadi . tah macam mane tetibe aku dengan kawan aku jadi dari balkoni hotel tu . sedar-2 aku dah ade kat hospital . aku koma , kawan aku pulak meninggal dunia . aku teros blur sejak kejadian tu . aku tak boleh terima kenyataan yang kawan aku dengan suami aku dah meninggal . 

   setahun aku trauma , mak bapak aku tak tahu nak bwat ape . lepas tu bapak aku hantar aku dekat program yang hari tu aku jumpe dengan suami aku . . . dekat sane aku rase tenang je . kt sane aku same je . kat sane aku tak berani nak pandang lelaki lagy . sebulan aku kt sane , aku dah selesa . aku taknak balik . lagi pun kt sane aku boleh ingt balik memori aku dgn dia .   

   aku selalu menangis ingat kat dia  , bila aku tgok cermin aku selau ingt kate-2 dia . dia ckp 'sayang kalau pakai ape-2 pon cantik'  . 


  bila keadaan aku pulih sikit , bapak aku bawak aku pergi air terjun mandi-2 kt sane . aku rase gembira kt sane . tgh aku mandi-2 aku nmpk kelibat seseorang yang aku amat rindui . tapi aku tak percaye , aku rase itu hnye bayangan aje , sebab dia dah tak ade lagy dalam dunia ni . aku pon bwat bodoh je dgn kelibat tu . tengah aku tgok air sungai tu mengalir aku dengar suare bercakap ' awak lau macam-2 mane keadaan pon cantek'  . 0.o 
terkejut aku ! aku tgok muka yang aku rindu tu . aku rase mcam nak pelok je dia . aku pon senyum je lah , nak bwat macam mane lgy . bila aku nak balik dia minta aku nombor telefon aku . aku bagi je , aku pon gembira sebab aku dapat lepas kan rindu aku . sebelom aku bla dia tetibe pelok aku sambil dia ckp 'abang rindu sayang' . aaaaaa   ?? alangkah bahagia nya aku . 

  aku teros terbangon dari tidor , , bila bgon aku nangis jugak . aku tak tahu name dia tu sape , rupa dia pon aku tak ingat bila dah bagon tidor . 
perit giler bila aku ingat balik mimpi nie . aku harap aku dapat jumpe lelaki tu . . . :')

No comments:

Post a Comment